Depuració post vacances. Fem detox.

Tornar de les vacances

Tan merescudes aquest any, tornem de les vacances i hem menjat i begut amb llibertat. Tant els sopars com els dinars han estat memorables i la conseqüència és aquella sensació de “necessito depurar-me”.

El cos ens demana fer bondat i menjar lleuger i potser no sabem com aprofitar aquesta ocasió per treure’n el màxim partit.

Tanmateix, la suma de les vacances i el període de confinament a alguns de nosaltres ens han perjudicat notablement. La desgana i la falta de propòsits saludables ens han atrapat a tots.

Donem-li la volta a la situació, aprofitem la força regenerant de les vacances per tornar a gaudir de la nostra salut i d’una alimentació més saludable.

Què cal evitar per tenir èxit?

Sobretot cal evitar dietes estrictes i poc complertes que acostumen a posar-se de moda cada any.

Una depuració necessita tota mena d’aliments perquè tingui èxit. L’avorriment a l’hora de menjar i la desil·lusió gustativa de ben segur que ens faran desistir i recaure en els mals hàbits.

Cal menjar de tot i no caure en l’error d’eliminar certs aliments com hidrats o greixos que són tan necessaris per al nostre bon funcionament.

Si no els incorporem de manera calculada a la nostra dieta, el cos els trobarà a faltar i passarem per caigudes de sucre i falta de vitalitat que ens abocaran de ben segur a desistir de la nostra gesta.

Sens dubte cal eliminar els aliments processats i amb greixos saturats; industrials i amb conservants i productes químics; alcohol i aliments molt calòrics.

Que vol el nostre cos?

Abusem de tot allò que és natural, sobretot de fruita i verdura. Aquests 2 pilars són molt econòmics i abundants en la nostra gastronomia.

Les verdures al forn o fetes al vapor (seguint els temps de cocció adequats) són una font inesgotable de varietat i benestar. La seva alta quantitat d’aigua, fibra, vitamines i minerals ens depura a alta velocitat.

La fruita ens aporta sucre natural que ens donarà energia i vitalitat. També té un alt contingut en aigua que ens ajudarà a crear un efecte detox i a més, el sabor dolç ens treu de la monotonia més neutra de la verdura i els llegums. És un bon berenar o esmorzar, i ens lleva la gana a qualsevol hora.

Complimentem amb llegums i proteïna vegetal, que han de ser sempre més presents que la proteïna animal.

També hidrats de qualitat com els integrals i de bona qualitat, que aportin una alta nutrició i que donin al nostre cos la seva dosi de sucre diària adequada, que s’alliberarà lentament. No feu fora els hidrats de la vostra dieta depurativa, són essencials.

Els greixos bons també s’han de consumir. Si bé no convé menjar unes costelles de porc molt greixoses, si podem gaudir d’un pollastre a la planxa o d’una hamburguesa de vedella de tant en tant. Ben acompanyada amb verdures, la carn ens recompensa de la lleugeresa dels àpats durant una dieta i ens dóna força. Si sou vegetarians o vegans, doncs la proteïna vegetal en múltiples formes serà ideal.

És bona idea introduir batuts de verdures i fruita entre àpats o per substituir una menja, com l’esmorzar o el berenar. Trobareu infinitat de receptes per internet.

La varietat en aliments naturals amb les fruites i verdures com a protagonistes, és la millor dieta per depurar-nos i perdre pes.

Els líquids ens ajuden

Menjar fruites amb molta aigua com la síndria o verdures diürètiques com l’api ens ajuda a eliminar toxines acumulades durant els excessos de les vacances.

No oblidar veure aigua encara que no tinguem gaire set, també és molt desintoxicant. A més, una bona hidratació en temps de calor ens va molt bé, sentirem benestar i superarem els dies de molta calor amb més energia.

El fet de consumir més fruites i verdures crues i cuites en els nostres àpats, ja suposa un increment molt important de líquids. Ho sentirem perquè orinarem molt més sovint. Un bon senyal de la no retenció de líquids.

Els caldos d’api o d’altres verdures, a temperatura ambient, també seran un bon ajut a l’hora de depurar-nos. Si els prenem entre àpats, també ajuden a no sentir gana i complementen la nostra dieta.

Us animem a realitzar aquest gest de salut que, després de l’estiu i del Nadal, pot ser un oasi de benestar dins d’un desert de presses, mala alimentació, excessos i falta de temps per dedicar-nos a nosaltres mateixos.

Si tenim cura quan ens alimentem ens sentirem molt millor i de passada, perdrem aquells quilets que ens molesten. Una depuració de tant en tant, és com portar el cotxe al taller; s’ha de fer.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.