5 Aliments reconfortants per a la tardor

Aliments reconfortants per a la Tardor

Sembla que la tardor ja vol arribar, els dies més curts, les primeres pluges i per descomptat, els primers refredats, que solen ser més forts si no tenim a punt les nostres defenses naturals.

És per això que avui parlarem d’aliments reconfortants pel nostre cos durant l’època de la tardor.

Són aliments que quant els veus a les botigues o mercats, ja et donen la sensació de fred o ja et vénen de gust després de tants mesos sense menjar-los.

Els primers rovellons, les mandarines, el caqui o el codony i les castanyes, i molts més que són de la temporada tardor/hivern.

Finalment, aquí us deixem informació sobre 5 ingredients de tardor ideals per la nostra salut.

 

5 ingredients de tardor

 

Rovelló

Els bolets comencen a sortir a principis de tardor amb les primeres pluges i les primeres fresques. De bolets en podem trobar moltíssims, però sens dubte, cap de tan famós i suculent com el Rovelló.

Estem acostumats a collir-lo i se’l reconeix amb facilitat, però per descomptat, si no som experts boletaires o coneixem molt bé aquest bolet, és millor no collir-lo. El podem comprar a botigues o mercats municipals.

El nostre Rovelló sol créixer allà on hi ha pins i quan el tallem, desprèn un làtex de color taronja intens molt característic. Fa olor de bosc i quan el cuinem, es torna més fosc i lilós.

És ideal per guisar o fer a la brasa o a la planxa amb allioli.

Com altres bolets, és lleuger i aporta una petita quantitat de proteïnes i abundant fibra. Però, sobretot, proporciona una gran varietat de minerals, especialment potassi, fòsfor, ferro, iode, coure i seleni. També és ric en vitamines del grup B.

També potencia la teva immunitat: posseeix un polisacàrid que en laboratori s’ha demostrat que estimula el sistema immunitari.

Aprofita la curta durada de l’època del bolet i afegeix-lo a la teva dieta de tardor. És un tresor gastronòmic que a més, ens dóna salut i benestar.

 

Caqui

Una delícia antioxidant i rica en fibra.

El caqui és d’origen asiàtic, exactament de la Xina i el Japó.

Si et costa resistir-te a la melosa polpa del caqui, encara t’agradarà més quan sàpigues que és un tresor antioxidant. Això es deu tant a les seves vitamines A i C com als seus tanins, d’efecte astringent, que ens pot ajudar amb la diarrea o els vòmits. També aporta fibra, cosa que el fa molt saludable per al cor i per estimular l’intestí. Té un elevat contingut d’aigua, hidrats de carboni (fructosa i glucosa) i no conté greix.

Per ajudar-lo a madurar, deixa’l al fruiter al costat d’unes pomes i així madurarà molt més ràpid.

Un caqui de 150 g cobreix el 40% de les necessitats diàries de les vitamines A i C.

 

Mandarina

Allunya els refredats amb la seva vitamina C.

És el primer cítric de la temporada i arriba farcit de vitamina C.

Les mandarines són ideals per als nens i per menjar fora de casa, cosa que la converteix en una fruita molt còmoda. També en podem fer sucs o afegir-la a les amanides de tardor.

N’hi ha prou menjant 200 gr de mandarines per obtenir tota la vitamina C que fa falta al dia.

També aporta substàncies precursores de la vitamina A, com la betacriptoxantina. Com se sol menjar a grills i no en suc, s’aprofita bé tota la seva fibra.

Rica en hesperidina, molt abundant a la mandarina. Aquest antioxidant actua en sinergia amb la vitamina C en la formació de col·lagen, que és ideal per les nostres articulacions.

A més ofereix protecció anticancerígena i cardiovascular. Que més li podem demanar a aquesta petita fruita que a més, es cultiva perfectament a casa nostra!!

 

Codony

Amb tanins càrdio protectors, com el vi.

El codony se sol menjar en confitura (codonyat), i és un postra molt dolç i deliciós. Però no oblideu que si la fem al forn com si fos una poma, amb canyella i una mica de sucre integral, resulta molt saborosa.

Penseu que el codonyat és una manera excel·lent de conservar el codony, ja que és un aliment purament de temporada.

Al part de petites dosis de minerals i vitamina C, el codony aporta abundants tanins antioxidants que contribueixen a la salut cardiovascular.

El codony és deliciós, un aliment ideal per la tardor i l’hivern que mentre s’enforna, impregna la casa amb la seva aroma càlida i inconfusible.

El codony també és un fruit de la nostra terra i el podràs trobar en qualsevol fruiteria.

 

Castanya

Energia que reconforta en els dies més freds. Aquest fruit sec és un bon aperitiu per quan refresca. Els seus hidrats de carboni (41%), bàsicament midó, aporten energia a l’organisme. A part, ens aporta nutrients indispensables: potassi, magnesi, ferro i vitamines B1, B6, C i E.

Al contrari del que podeu pensar, 100 g de castanyes només proporcionen 200 calories, molt més baixes en greixos que altres fruits secs. Pots fer servir la seva farina en rebosteria. No conté gluten!

La castanya també és pròpia de la nostra gastronomia i és un aliment de proximitat. Gaudeix-ne.

Aprofitant aquesta avinentesa us oferim dues receptes ideals per fer servir alguns d’aquests productes tan saludables.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada